– un film dificil
– nu e cinema, da-i artă. e “cinefilie cu spume”.
– super regie
– film “detectiv”
– prea lung, prea mult
– hai să cumpărăm, acum – de la “Poliţist, adjectiv”, un al doilea… microfon! pentru “cinematografia românească” le: neah! s-a auzit prost în cinema, din fericire n-a schimbat esenţa ci doar nişte detalii ajutătoare pe parcurs
– plăcut faza cu caloriferul
– toata scena la masă cu soacra dinaintea celei de-a doua duble crime: gigea-giugiuc
– cadrele alea printre uşi, uneori juxtapuse. super.
– dacă în NCfOM se uita pe pantofi dacă are sânge la crimă aici cade cadrul ca la finalul lui “Un cartuş de kent şi un pachet de cafea” (unde se ridica)
– mişto jocul lui Puiu, chiar că nebun :)
– pe lângă comunicare, lipsa ei, autism (social), divorţ, românisme şi alte alea, filmul este despre un lucru bine facut şi dus la capăt. dedicaţie. aduce pe nivel de filozofeala destul cu The Wrestler. le: la o doua vizionare cam iese din firul ăsta – rămâne ca fiind doar al personajului – ci revine la comunicare/lipsa ei, complexitatea vieţii şi alte entrangisme.
– totuşi o frescă a societăţii româneşti, Pintilie & Daneliuc şi Dan Piţa (le: via Angelo Mitchievici) pe ’90 reinventate re-adaptate
– mişto referinţă cu mustăciosul poliţist din final faţă de “P, adj.”
– prea multe detalii, îţi umple creeri, dar eu am avut catharsis pe final ceea ce a făcut să merite cele 3 lungi ore.
– da review @Pitbull
Cristi Puiu, omul – @ Eugenia Vodă. le: bănui de ce Cristi Puiu s-a certat cu Răzvan Rădulescu.