notes:
– m-a prins de la prima scena. they gonna be togheter.
– in scena doi sunt casatoriti:) la teatru, unde ea se dadea actrita tanara nereusita. conflictul apare de la inceput, nu ca in Milk in care l-am asteptat 1 ora sa apara.
– in scena trei deja se cearta
– la faza cu lovitul masinii mi s-a ridicat tensiunea
– mutati in suburbie, un dialog la cafea in bucatarie ca tzatzele noastre la poarta
– si sunt tare nefericiti amandoi si hotarasc sa se mute Paris, unde se traieste altfel. Haha! tare.
– oricum porneste de la ideea ca femeia crede in barbat ;)
– interesant nebunul, fiul ratacit al celei care le-a vandut casa – care sparge tiparul. de ce e nebun? ca-i diferit. American Beauty.
– apare motivul tatalui. several times.
– ramane insarcinata. un copil:) previzibil. ceva trebuia sa-i mentina pe loc si sa-i faca sa descopere Parisul din interiorul lor.
– si barbatul (sau the inner young male) tre’ sa faca greselile proprii.
– se poarta psihiatrii, care se platesc, pe bani bunicei.
– el cu secretara, ea cu vecinul :)
– K.W. a avut tot filmul manichiura bine facuta
– “money is a good reason, but is hardly ever the real reason… what’s the real reason?”
– e un subiect prea dificil de tratat intr-un film de marele ecran. Eternal Sunshine of the Spotless Mind era simplu, pe o singura idee, pe un singur personaj de fapt, mult simplificat.
– lovely scena (cearta) dupa ce le reproseaza nebunul abandonul Révolution-ului. actoriceste.
– pula… si ea moare. Nemas Paris! Parisul ramane doar la nivel de idee care nu trebuie atinsa.
– chestia cu nevorbitul (vecinii care refuza sa vorbeasca despre subiect ca este prea dureros, ea care refuza sa vorbeasca despre problemele lor de cuplu, sotul surd care nu mai vrea sa-si auda sotia pe final) ar putea fi valabila intr-o societate idiocratica ca cea americana. in nici un caz la tara la noi; nu ca n-ar fi lucruri tabu si p’aici.
de dezvoltat: alta data.
ce memoria afectiva nu a reusit sa-mi tina minte – coloborat si cu efortul regizoral de se concentra asupra cuplului mai mult si de a minimiza la maxim, aproape de tot, scenele cand sunt parinti – este ca… nu sunt un chiar foarte tanar cuplu: au 7 ani impreuna si doi copii marisori. plus, avortul fatal este auto-provocat. asta schimba de fapt un pic lucrurile, desi sunt sigur “omisii” de concentrare voit regisorala.